Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w marcu 2024 r. w Polsce 8,0 proc. wobec 8,6 proc. w poprzednim miesiącu – podał Główny Urząd Statystyczny.
GUS podał też, że w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r. wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących spadła o 1,8 proc.
GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet spadek udziału raportowały przedsiębiorstwa z grup „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,6 proc. przed rokiem do 23,3 proc.) oraz „meble, RTV, AGD” (odpowiednio z 18,0 proc. do 17,1 proc.).
Udział grupy „tekstylia, odzież, obuwie” nie uległ zmianie i wyniósł 23,0 proc.
map/ asa/